Vers van de pers

Creatief communiceren met BAM

Geschreven door: Irene

Leestijd: 3 minuten

28 juli 2020

Vers van de pers

Brochure hier, folder daar, mooi stukje tekst op de website… Maar soms wil je toch net even wat anders. Hoe zorg je ervoor dat je als afdeling goed in het vizier komt van de juiste mensen, wanneer je onderdeel bent van een enorm bedrijf? Hoe maak je op een leuke manier duidelijk wat jouw afdeling te bieden heeft?

Begin februari krijgen we een telefoontje van BAM Bouw en Techniek. Of we willen helpen met een communicatievraagstuk van de afdeling Beheer & Onderhoud, Regio Noordwest. De klant wil graag op een unieke manier zijn afdeling voorstellen. “We zouden dit natuurlijk allemaal kunnen verwerken in het compleet en degelijk boekwerk, maar blijft dat hangen?”, vraagt de klant zich hardop af in het telefoongesprek. Dit zijn de vragen waar we bij Engine blij van worden. Het presenteren van informatie kan altijd leuker, effectiever en mooier. Daar helpen we graag bij!

BAM Beheer en Onderhoud brochure

De manier om op te vallen ten opzichte van je concurrenten? Kies de juiste communicatiemiddelen en maak gebruik van een creatief communicatieconcept. Na een goed gesprek zijn we het erover eens: het voorstellen van de afdeling gaan we doen in de vorm van een tabloid-krantje. Dit is leuk om uit te delen aan bestaande en potentiële klanten, en voor hen laagdrempelig om open te slaan, te bladeren en eruit te pikken wat voor hen interessant is. En het is ook wel eens leuk om de mensen van de afdeling voor te stellen, niet alleen om diensten te etaleren. De knappe koppen achter de diensten. Geen krant compleet zonder koppen.

En zo gaan we aan de slag – input doornemen, opzet bespreken en een concept maken. Oh, er zijn nog wat portret- en projectfoto’s nodig voor de inhoud? Geen probleem, we hebben een in-house fotograaf. Zo weet je zeker dat de fotografie en het design een match made in heaven zijn!

BAM Beheer en Onderhoud brochure

Fotografie: check! Design: check! Correctierondes: check! En zo staat er een pallet vol kranten bij de klant, die ons enthousiast een paar foto’s stuurt. Het eindresultaat is geworden wat het moest worden: 16 pagina’s unieke communicatie. Vers van de pers!